Forsiden
      

Software-leverandør: Vi er klar

Mandag 25. juni 2012 kl: 10:52
Af: Jesper Christensen

Egon's Busser i Slagelse kører i dag med busser med et GPS-system, som sørger for, at busserne holder sig på den rigtige siden af hastighedsgrænsen. - Vi er klar til at hjælpe andre, siger Michael Jannak fra firmaet Protracking i Viborg, som i samarbejde med Evobus udviklede løsningen

transportnyhederne.dk's omtale af Protrackings lille GPS-system, som kan hjælpe vognmænd og deres chauffører til at holde sig på den rigtige side af hastighedsgrænsen, er blevet læst mange gange siden fredag.

Derfor har vi taget kontakt til Protracking, hvor Michael Jannak forklarer, at de er klar til at tage bolden op, hvis andre ønsker at gøre brug af systemet.

- Vi er selvfølgelig parate til en dialog, siger han til transportnyhederne.dk.

Han forklarer, at systemet fra Protracking er baseret på, at producenterne af lastbiler og busser er parate til at bruge deres nøgle til køretøjernes styringssystemer og tillade systemet fra Protracking at sende beskeder til styringssystemet, når det registrer, at lastbilen eller bussen befinder sig et sted med en hastighedsgrænse, som ikke bør overskrides.

GPS-enheden registrerer, hvor køretøjet er. Det kan bruges til at begrænse hastigheden automatisk i eksempelvis byområder - eller et helt land.

Hvis køretøjet kører ind i et område, som er markeret med en maksimal hastighed på det elektroniske kort i Protrackings system, vil hastigheden blive begrænset - og når køretøjet kører ud af zonen og ind i en anden med en højere eller lavere hastighed, vil systemet tillade en højere eller lavere maksimumhastighed.


Læs også:

Farten kan begrænses via GSM




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Forhandlernetværk effektiviserer og konsoliderer ekspertisen
- Vognmand har overført en ny tre-akslet anhænger til sit hovedsæde i Brabarnd
- Lastvognsservice på Avedøre Holme er kommet godt fra start - søger flere mekanikere
- Belgisk producent af busser og trailere er blevet delt i to
- City-trailer med en enkelt aksel gør det let at komme rundt
- Landbrugsvirksomhed kører ud med tre-akslet trækker
- Uddannelsesorganisation får endnu en el-lastbil i flåden
- To nye tre-akslede trailere med walking floor er gået til Mors
- Fire-akslet gardintrailer skal køre for leverandør af flydende gasser
- Containertransport har fået flere elektriske trækkere
- Vognmand fra Stevns stævnede ud fra Hedensted med to nye tre-akslede tip-trailere
- Bestanden ligger stabilt

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst