Klik venligst



  
Forsiden
      

Software-leverandør: Vi er klar

Mandag 25. juni 2012 kl: 10:52
Share  


Af: Jesper Christensen

Egon's Busser i Slagelse kører i dag med busser med et GPS-system, som sørger for, at busserne holder sig på den rigtige siden af hastighedsgrænsen. - Vi er klar til at hjælpe andre, siger Michael Jannak fra firmaet Protracking i Viborg, som i samarbejde med Evobus udviklede løsningen

transportnyhederne.dk's omtale af Protrackings lille GPS-system, som kan hjælpe vognmænd og deres chauffører til at holde sig på den rigtige side af hastighedsgrænsen, er blevet læst mange gange siden fredag.

Derfor har vi taget kontakt til Protracking, hvor Michael Jannak forklarer, at de er klar til at tage bolden op, hvis andre ønsker at gøre brug af systemet.

- Vi er selvfølgelig parate til en dialog, siger han til transportnyhederne.dk.

Han forklarer, at systemet fra Protracking er baseret på, at producenterne af lastbiler og busser er parate til at bruge deres nøgle til køretøjernes styringssystemer og tillade systemet fra Protracking at sende beskeder til styringssystemet, når det registrer, at lastbilen eller bussen befinder sig et sted med en hastighedsgrænse, som ikke bør overskrides.

GPS-enheden registrerer, hvor køretøjet er. Det kan bruges til at begrænse hastigheden automatisk i eksempelvis byområder - eller et helt land.

Hvis køretøjet kører ind i et område, som er markeret med en maksimal hastighed på det elektroniske kort i Protrackings system, vil hastigheden blive begrænset - og når køretøjet kører ud af zonen og ind i en anden med en højere eller lavere hastighed, vil systemet tillade en højere eller lavere maksimumhastighed.


Læs også:

Farten kan begrænses via GSM




Klik venligst

© Copyright 2018 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Finer-virksomhed skubber på
- Volvo Trucks vil sælge brugte lastvogne i Europa
- Iveco krydser Stralis med Trakker og får et helt ny lastbilserie
- Karakteren blev mere end godkendt
- Aarhus-virksomhed får 16-tons lastbil med kontor i kassen
- Maskintransportør har fået ny fire-akslet Goldhofer-trailer
- Entreprenør i Fredericia har fået ny to-akslet tip-trailer
- Vognmand i Hornslet tager to fire-akslede chassiser i brug
- Virklundvogmand vælger Volvo
- Kroghejs skal bruges til affaldshåndtering
- Vognmand har fået nummer to
- Boomende opbyggerbranche viser kreationerne frem på vestfynsk transportmesse

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst