Forsiden
      

Foderstofvirksomhed bestiller nye fodertræk

Fredag 28. marts 2014 kl: 12:20
Af: Redaktionen

HMK Bilcon, der er en førende leverandør af vægtoptimerede tankbiler opbygget i aluminium, har fået ordre på to 54 ton vogntog til Hedegaard Agro i Nørresundby. HMK Bilcons saddelkonstruktion giver en vægtfordel og er dermed god for driftsøkonomien

Foderstofvirksomhed bestiller nye fodertræk
HMK Bilcon leverede i 2012 et vogntog til Hedegaard Agro, der nu følger op med bestilling af yderligere to vogntog til levering i juni. Fodertankbilernes tre-akslede forvogn læser i alt 26,2 kubikmeter i fire rum, mens den fire-akslede anhænger klarer 42 kubikmeter fordelt i 6 rum. Kapaciteten kommer dermed op på 68,2 kubikmeter for hele det syvakslede vogntog.


- Den første fodertankbil fra HMK Bilcon blev leveret i 2012 og den har levet op til forventningerne. HMK Bilcon har en god sammenhæng mellem pris, levering, service og kvalitet, siger logistikchef Niels Peder Nørgaard fra Hedegaard Agro.


- I en virksomhed som Hedegaard Agro ser vi naturligvis på alle de parametre, der har med driftsøkonomien at gøre. Selv små forskelle kan blive til penge i en vognpark som vores. En af de mange fordele ved HMK Bilcons løsning er saddelkonstruktionen og ikke mindst undervognen på hængeren,som er en totalløsning, hvor selv akselkonsollerne er specielfremstillet i aluminium, der gør at man kan øge sin nyttelast med omkring 500 kg pr. træk vurderer vi. Det betyder også noget, når året er omme, siger Niels Peder Nørgaard.

 
Hver dag bliver der sendt over 1.200 ton foderblandinger ud fra Hedegaard Agros fabrik i Nørresundby, så de 11 fodertræk og 10 ladvogne i Hedegaard Agro har noget at køre med, når de betjener virksomhedens kunder over det meste af Jylland. Ud over fabrikken i Nørresundby har Hedegaard Agro yderligere to fabrikker - en i Skive og en i Gødstrup ved Herning.


Om Hedegaard Agro 
  • Hedegaard Agro blev grundlagt i 1894, da Peder P. Hedegaard startede engroshandel med kolonialvarer samt korn og foderstoffer. 
  • Fra begyndelsen af 1900-tallet koncentrerede han sig udelukkende om korn og foderstoffer, og i 1916 blev firmaet omdannet til et aktieselskab, der er det egentlige grundlag for Hedegaard Agro i dag.
  • Virksomheden består i dag af fire fabrikker og 10 afdelinger, som ligger spredt over det meste af Jylland. Hovedsædet ligger Nørresundby. Selskabet er i dag en del af DLA Group.




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Sværlasttraileren tog en med som let last
- Vognmand fik sin nye vogn leveret på Lundevej
- Fire-akslet trailer kan tage to containere på en gang
- Vognmand fra Stenlille har fået en stor Volvo
- Ny elektrisk motor er en del af større batteri-elektrisk lastbilprogram
- En plus en plus en plus en - bliver et 34 meter langt vogntog
- Vognmand fra Brylle hentede påhængsvogn til veksellad i Hedensted
- Green Truck Award endte igen hos Scania
- Forhandlernetværk effektiviserer og konsoliderer ekspertisen
- Vognmand har overført en ny tre-akslet anhænger til sit hovedsæde i Brabarnd
- Lastvognsservice på Avedøre Holme er kommet godt fra start - søger flere mekanikere
- Belgisk producent af busser og trailere er blevet delt i to

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst