Forsiden
      

Renault Trucks har sat D Access på det danske program

Tirsdag 1. juli 2014 kl: 10:51
Af: Redaktionen

Renault Trucks' D Access er - som vi her på transportnyhederne.dk tidligere har oplyst - tilgængelig på det danske marked. Med det lave førerhus med lav indstigning og store vinduer er den særlig ideel til bykørsel - eksempelvis nærdistribution og dagrenovationskørsel

Renault Trucks har sat D Access på det danske program
Med en førerhusbredde på 2,29 meter for alle konfigurationer er D Acces den smalleste på markedet. Med en højde på 435 mm til første trin er der nem adgang til førerhuset, hvor dørene kan åbnes 80 grader. Der er mulighed for en "busdør" i passagersiden for endnu nemmere adgang til det ergonomiske førerhus, der har fladt gulv.


Det flade gulv i førerhuset og en ståhøjde på to meter. Ligesom de andre køretøjer i distributionsserien er førerhuset udstyret med nye førersæder og mulighed for tre passagersæder.


Chaufførerne kan nyde godt af et udsyn fra førerhuset på 220 grader, hvilket gør det langt lettere og mere sikkert at manøvrere rundt i byområder. En anden forbedring af manøvredygtigheden er, at den har en venderadius på kun 6,60 meter.


Renault Trucks D Access er udstyret med Euro 6 DTI 8 motor med 280 eller 320 hk. Gearkassen er en automatisk Allison 3000, som er særligt tilpasset bykørsel, så den automatisk skifter til neutral gear via håndbremsen. Ligesom den øvrige Euro 6 serie fra Renault Trucks, kan D Access leveres i en række forskellige udførelser. Med mulighed for 7 kraftudtag er opbygningen nem. Ydermere har D Access en chassisvægt på 5.890 kg, 16 forskellige akselafstande samt mulighed for opbygningslængde fra 3,25 til 8,78 meter.


Interesserede kan læse mere om D Access, som transportnyhederne.dk have mulighed for at teste i begyndelsen af juni. 






Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Forhandlernetværk effektiviserer og konsoliderer ekspertisen
- Vognmand har overført en ny tre-akslet anhænger til sit hovedsæde i Brabarnd
- Lastvognsservice på Avedøre Holme er kommet godt fra start - søger flere mekanikere
- Belgisk producent af busser og trailere er blevet delt i to
- City-trailer med en enkelt aksel gør det let at komme rundt
- Landbrugsvirksomhed kører ud med tre-akslet trækker
- Uddannelsesorganisation får endnu en el-lastbil i flåden
- To nye tre-akslede trailere med walking floor er gået til Mors
- Fire-akslet gardintrailer skal køre for leverandør af flydende gasser
- Containertransport har fået flere elektriske trækkere
- Vognmand fra Stevns stævnede ud fra Hedensted med to nye tre-akslede tip-trailere
- Bestanden ligger stabilt

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst