Forsiden
      

Bilerne er vokset med opgaverne

Onsdag 7. januar 2015 kl: 13:39
Af: Redaktionen

Det er tredje gang Packman A/S vælger Iveco Daily, når det gælder de lette lastbiler. Første gang var for ti år siden, og Peter Federspiel fremhæver, at Daily'erne gennem årene har været gode bekendtskaber - Vi har været rigtigt glade for de biler, vi har haft gennem årene. Iveco Daily er blevet forbedret gang efter gang. Men især den nye Daily, som kom i sommer, er rigtig god, siger han og fortsætter: - Den nye Iveco Daily er endnu lettere at komme rundt med

Bilerne er vokset med opgaverne
Køber og sælger var tilfredse, så smilene kom frem hos transportkonsulent Thomas Haasum fra Iveco København, Peter Federspiel fra packman a/s i Rødovre og Jan Nørskov Pedersen fra Iveco Danmark.


Peter Federspiel peger på, at når man hidtil har været tilfreds med produktet, får en god pris for de gamle og så får to nye, hvor der er gjort rigtigt meget ud af føre kabine, køreegenskaber og brændstoføkonomi, er det svært at lade være med at slå til.


To ens byttet ud med to forskelligeDe to nye lette lastbiler erstatter to ens 3,5 ton Daily'er, der har tjent Packman A/S i tre år. Den ene af de nye er en 3,5 ton Daily af samme slags, som de to gamle opbygget med lukket kasse med plads til otte eur-paller eller 18 kubikmeter. Den anden er vokset i størrelse og er kommet op på 7,0 ton totalvægt med plads til ti eur-paller eller 26 kubikmeter i den lukkede kasse.



De to nye biler skal - ligesom dem, de afløser - bruges til at afhente og levere møbler, antikviteter, kunst samt flyttegods til pakning og forsendelse til kunder i nærområderne samt oversøiske forsendelser. De oversøiske forsendelser emballeres og pakkes i Packman A/S' samlecontainere som stykgods eller som fullloads-forsendelser til Nordamerika, Mellem- og Fjernøsten.

- De to nye Iveco Daily'er kommer mest til at køre i nærområdet, siger Peter Federspiel og forklarer, at virksomheden har en af bilerne i Sydsverige en gang om ugen.


- Ja, de kommer en gang i mellem så langt væk som Stockholm.




Han forventer, at især den nye 7 ton Daily kommer til at køre mere i udlandet.




Møbelklassikere, kunst og antikviteter bliver hentet, pakket og leveret
- Det er forunderligt, hvor mange møbelklassikere fra 1940'erne og 1950'erne der stadig findes rundt om i Danmark og det øvrige Skandinavien, siger Peter Federspiel, som har været aktiv på området siden 1970'erne, hvor han kom ind i et spedition- flytte- og transportfirma, der blandt andet håndterede møbler og brugskunst.



- Den gang var det mest turister, der købte på detail basis i de store ledende møbelforretninger i Danmark, som de gerne ville have sendt hjem, siger han.



I 1989 startede Peter Federspiel så Packman A/S og udvidede aktiviteterne. Gennem årene har forretningen udviklet sig til det, den er i dag. Et internationalt speditions-, transport-, og pakke-firma, der beskæftiger 14 faste medarbejdere plus nogle flere, der kommer og hjælper til, når der er tryk på. I Rødovre udvikler og fremstiller Packman A/S også speciel emballage - eksempelvis til emballering og pakning i lukkede skræddersyede trækasser.




Til at klare transporterne har Packman A/S ud over de to nye Iveco Daily'er to store lastvognstog - en forvogn-hænger og en for vogn med kærre - begge med veksellad for at gøre hele forretningsgangen så fleksibel som mulig.




- Vognparken betyder, at vi kan rigtig mange ting. Med vekselladene opnår vi et højt fleksibilitetsniveau, siger Peter Federspiel og forklarer, at de mange transporter med møbler, antikviteter og kunst, giver mulighed for at dyrke de europæiske flytninger, hvor Packman A/S' medarbejdere er klar til at tage et flyttelæs med den ene eller anden vej, når de er i området. 




- Vi beskæftiger os også med oversøiske flytninger. Vi har medarbejdere, som kan kunsten at emballere og pakke flyttegods samt et agentnet, som håndterer modtagelse og levering samt udpakning på de oversøiske destinationer.




Men når det gælder de mere traditionelle flytteopgaver, er det mest erhvervsflytninger, Packman A/S flytter rundt med i de to nye Iveco Daily'er og virksomhedens store lastbiler.


Fakta om Packman's to Iveco Daily
  • Den ene er en Iveco Daily 35S17 - 3.500 kg chassis med 3,0 170 hk og 8 pallers kasse med lift opbygget hos Plagborg
  • Den anden er en Iveco Daily 70C17 - 7.000 kg lille lastbilschassis med 3,0 170 hk og 10 pallers kasse med lift opbygget hos Plagborg
  • 
De to nye biler har erstattet to ens Iveco Daily på 3.500 kg




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Entreprenør tog tre tre-akslede tandem-trækkere med til Herskind
- Dem fra Nordlunde har fået en ny fire-akslet maskinanhænger
- Overføringsanhænger skal føre containere til og fra opgaverne
- Slagelse-virksomhed skal bruge to nye trækkere til entreprenøropgaver
- Pusher-trækker skal tage læsset med gyllevogne med mere
- Fragtfirma medbringer truck til lasten
- Antallet af el-drevne lastbiler er stiger - antallet af gas-drevne ligger konstant
- Uforpligtende aftale skal se på udvikling af lastbilførerhus
- Tysk kapitalfond skal overtage tysk produkcent af specialkøretøjer
- Fire-akslet tip-trailer fra Hedensted er kommet til Løsning
- Tro flytter bjerge - Vognmand i Bjerge flytter med nye fire-akslet Volvo FM
- Overførselanhængeren blev hentet hjem på blokvogn

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst