Forsiden
      

12 trækkere skal rulle ud for gasselskab

Tirsdag 3. februar 2015 kl: 11:13
Af: Redaktionen

NGF Nature Energy og Autohuset Vestergaard Lastvogne A/S, der forhandler Volvo-lastvogne, underskrev mandag en rammeaftale om levering af lastvognstrækkere til NGF Nature Energys nye biogasanlæg i Jylland og på Fyn. I alt er der aftalt levering af op til 12 Volvo lastvognstrækkere inden for de kommende to år

12 trækkere skal rulle ud for gasselskab
NGF Nature Energy, der er landets tredjestørste naturgasselskab, er i gang med at anlægge tre nye biogasanlæg, som er klar til at levere bæredygtig energi til selskabets kunder fra slutningen af i år. Gasproduktionen vil være først og fremmest være baseret på husdyrgødning, som transporteres med lastbiler til biogasanlæggene fra lokale landbrug. Samtidig leveres afgasset biomasse retur til landbrugene. 


NGF Nature Energy har valgt at stå for en del af transporten selv. Autohuset Vestergaard Lastvogne A/S skal derfor i løbet af de kommende to år levere op mod i alt 12 lastvognstrækkere til selskabet - alle af typen Volvo FH 540. Lastvognstrækkerne skal sammen med gylletrailere fra danske VM Tarm fragte biomasserne sikkert frem og tilbage. 


- Vi har valgt at stå for en del af transporten til og fra anlæggene selv. Vi vil gerne kunne fragte en så stor mængde gylle ad gangen som muligt, så vi mindsker antallet af ture og dermed belastningen på vejene. Det sikrer vi med aftalen med Autohuset Vestergaard Lastvogne, siger administrerende direktør i NGF Nature Energy, Ole Hvelplund.


Autohuset Vestergaard blev valgt blandt en række tilbudsgivere. NGF Nature Energys øvrige vognpark består af gasdrevne biler, som til dagligt bruges af selskabets gasteknikere og som puljebiler. NGF Nature Energy vurderer, at lastbilproducenterne endnu ikke levere gasdrevne køretøjer med den nødvendige trækkraft. De er dog på trapperne, og dermed kan biomasserne på sigt fragtes rundt på CO2-neutral biogas. 


På billedet ses:

Kent Schärfe (tv), salgschef Autohuset Vestergaard Lastvogne A/S, Odense sammen med Hans Henrik Dahl Andersen, anlægschef, Jesper Bundgaard, projektleder, og administrerende direktør for NGF Nature Energy Ole Hvelplund.


Fakta om Volvo FH 540:
  • 6-cylindret, 13-liters dieselmotor, 540 hk 
  • Volvo Engine Brake Plus (VEB+) 
  • Fuldautomatisk splitgearkasse 
  • Krængningsstabilisator, for og bag
  • Forskydelig skammel 
  • Akseltryksbegrænser på drivaksel og løbeaksel 
  • Elektronisk lastindikator 
  • Dynefleet/fuel advice til optimering af kørsels- og brændstofeffektivitet 





Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Sværlasttraileren tog en med som let last
- Vognmand fik sin nye vogn leveret på Lundevej
- Fire-akslet trailer kan tage to containere på en gang
- Vognmand fra Stenlille har fået en stor Volvo
- Ny elektrisk motor er en del af større batteri-elektrisk lastbilprogram
- En plus en plus en plus en - bliver et 34 meter langt vogntog
- Vognmand fra Brylle hentede påhængsvogn til veksellad i Hedensted
- Green Truck Award endte igen hos Scania
- Forhandlernetværk effektiviserer og konsoliderer ekspertisen
- Vognmand har overført en ny tre-akslet anhænger til sit hovedsæde i Brabarnd
- Lastvognsservice på Avedøre Holme er kommet godt fra start - søger flere mekanikere
- Belgisk producent af busser og trailere er blevet delt i to

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst