Vægtsystemet på MAN'en er meget præcist
Fredag 10. april 2015 kl: 11:09
Af: RedaktionenOpbyggervirksomheden HMK Bilcon, der er en førende leverandør af specifikke transportløsninger, har sammen med MAN i Århus og Eilersen Electric leveret en foderlastbil med hejselad og digitale vejeceller til LH Foder i Sabro uden for Aarhus. Det specielle ved opbygningen er det monterede vejesystem, der har en nøjagtighed på plus/minus 10 kg med fuldt udnyttet totalvægt på 32 ton
- Fordelen ved hejselad er, at kunden får en fleksibel løsning, så samme lastbil kan benyttes til flere forskellige funktioner og ikke kun transport af foder i løsvægt. Opbygningen er foretaget på vores MAN TGS 35.440 med TipMaticts automatgear. Næsten alle vores lastbiler leveres i dag med automatgear, da et moderne automatgear er lagt mere brændstoføkonomisk end et manuelt gear, siger salgschef Søren Nybroe fra MAN.
HMK Bilcon har leveret flere vejeløsninger i samarbejde med Eilersen Electric A/S, hvis robuste digitale vejeceller giver en række fordele, når de sidder på en lastbil. Eilersen vejeceller er udført i rustfrit stål og er dobbelt hermetisk kapslede til IP68-standarden. Det betyder, at vejecellerne er meget robuste og har lang levetid samt er nemme at installere med minimale krav til vedligehold.
Nøgagtigheden svarer til 50 gram på badevægten
- Vejecellerne har en nøjagtighed på 0,025 procent på hver enkelt vejecelle, der har en kapacitet på 7.000 kg, men som alligevel tåler tre gange overlast. Denne opbygning med 8 vejeceller kunne således rent teoretisk klare en belastning på 168 ton, hvis vægten var fordelt ligeligt på de 8 celler, siger General Manager Frederik Eilersen fra Eilersen Electric A/S.
- Det er naturligvis både ulovligt og næppe praktisk muligt. Ved vejning med fuldt læs på 26 ton vil præcisionen være +/- 10 kg. 10 kg nøjagtighed på 26 ton svarer til, at badevægten derhjemme til max. 120 kg vejer med ca. 50 grams præcision, og i øvrigt tåler overlast på i alt 360 kg, siger han videre og peger på, at vejesystemet i den daglige drift er lige så let at betjene som badevægten, idet chaufføren let kan aflæse og betjene den medfølgende vejeterminal.
- Vi har efterhånden opbygget både tankvogns- og andre lastbilskonstruktioner med Eilersen vejeceller og fået betydelig ekpertise på området. Jeg tror, at efterspørgslen på vejeløsninger vil øges i de kommende år, når folk ser at der findes driftsikre og holdbare løsninger, siger Peter S. Andersen, der er salgschef hos HMK Bilcon.
© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Fire-akslet trailer kan tage to containere på en gang
- Vognmand fra Stenlille har fået en stor Volvo
- Ny elektrisk motor er en del af større batteri-elektrisk lastbilprogram
- En plus en plus en plus en - bliver et 34 meter langt vogntog
- Vognmand fra Brylle hentede påhængsvogn til veksellad i Hedensted
- Green Truck Award endte igen hos Scania
- Forhandlernetværk effektiviserer og konsoliderer ekspertisen
- Vognmand har overført en ny tre-akslet anhænger til sit hovedsæde i Brabarnd
- Lastvognsservice på Avedøre Holme er kommet godt fra start - søger flere mekanikere
- Belgisk producent af busser og trailere er blevet delt i to
- City-trailer med en enkelt aksel gør det let at komme rundt
- Landbrugsvirksomhed kører ud med tre-akslet trækker
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |