Forsiden
      

Vægtsystemet på MAN'en er meget præcist

Fredag 10. april 2015 kl: 11:09
Af: Redaktionen

Opbyggervirksomheden HMK Bilcon, der er en førende leverandør af specifikke transportløsninger, har sammen med MAN i Århus og Eilersen Electric leveret en foderlastbil med hejselad og digitale vejeceller til LH Foder i Sabro uden for Aarhus. Det specielle ved opbygningen er det monterede vejesystem, der har en nøjagtighed på plus/minus 10 kg med fuldt udnyttet totalvægt på 32 ton

Vægtsystemet på MAN'en er meget præcist
MAN'en er en fire-akslet MAN TGS 35.440 med en totalvægt på 32 ton.


- Fordelen ved hejselad er, at kunden får en fleksibel løsning, så samme lastbil kan benyttes til flere forskellige funktioner og ikke kun transport af foder i løsvægt. Opbygningen er foretaget på vores MAN TGS 35.440 med TipMaticts automatgear. Næsten alle vores lastbiler leveres i dag med automatgear, da et moderne automatgear er lagt mere brændstoføkonomisk end et manuelt gear, siger salgschef Søren Nybroe fra MAN. 


HMK Bilcon har leveret flere vejeløsninger i samarbejde med Eilersen Electric A/S, hvis robuste digitale vejeceller giver en række fordele, når de sidder på en lastbil. Eilersen vejeceller er udført i rustfrit stål og er dobbelt hermetisk kapslede til IP68-standarden. Det betyder, at vejecellerne er meget robuste og har lang levetid samt er nemme at installere med minimale krav til vedligehold. 


Nøgagtigheden svarer til 50 gram på badevægten 
- Vejecellerne har en nøjagtighed på 0,025 procent på hver enkelt vejecelle, der har en kapacitet på 7.000 kg, men som alligevel tåler tre gange overlast. Denne opbygning med 8 vejeceller kunne således rent teoretisk klare en belastning på 168 ton, hvis vægten var fordelt ligeligt på de 8 celler, siger General Manager Frederik Eilersen fra Eilersen Electric A/S. 


- Det er naturligvis både ulovligt og næppe praktisk muligt. Ved vejning med fuldt læs på 26 ton vil præcisionen være +/- 10 kg. 10 kg nøjagtighed på 26 ton svarer til, at badevægten derhjemme til max. 120 kg vejer med ca. 50 grams præcision, og i øvrigt tåler overlast på i alt 360 kg, siger han videre og peger på, at vejesystemet i den daglige drift er lige så let at betjene som badevægten, idet chaufføren let kan aflæse og betjene den medfølgende vejeterminal. 


- Vi har efterhånden opbygget både tankvogns- og andre lastbilskonstruktioner med Eilersen vejeceller og fået betydelig ekpertise på området. Jeg tror, at efterspørgslen på vejeløsninger vil øges i de kommende år, når folk ser at der findes driftsikre og holdbare løsninger, siger Peter S. Andersen, der er salgschef hos HMK Bilcon. 




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Fire-akslet trailer kan tage to containere på en gang
- Vognmand fra Stenlille har fået en stor Volvo
- Ny elektrisk motor er en del af større batteri-elektrisk lastbilprogram
- En plus en plus en plus en - bliver et 34 meter langt vogntog
- Vognmand fra Brylle hentede påhængsvogn til veksellad i Hedensted
- Green Truck Award endte igen hos Scania
- Forhandlernetværk effektiviserer og konsoliderer ekspertisen
- Vognmand har overført en ny tre-akslet anhænger til sit hovedsæde i Brabarnd
- Lastvognsservice på Avedøre Holme er kommet godt fra start - søger flere mekanikere
- Belgisk producent af busser og trailere er blevet delt i to
- City-trailer med en enkelt aksel gør det let at komme rundt
- Landbrugsvirksomhed kører ud med tre-akslet trækker

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst