Forsiden
      

Danske Fragtmænd vælger Scania som eneleverandør

Fredag 22. maj 2015 kl: 14:00
Af: Redaktionen

Danmarks største transport- og distributionsfirma, Danske Fragtmænd A/S, samler koncernens egne indkøb af lastbiler og serviceaftaler hos Scania Danmark, som dermed bliver eneleverandør. Den nye rammeaftale med Scania omfatter to- og tre-akslede trækkere, trækkere med hydraulik samt forvogne med og uden kran. Alle køretøjerne leveres med 9- og 13-liters Euro 6 motorer

Danske Fragtmænd vælger Scania som eneleverandør
- Vi er meget glade for den nye aftale, rammen giver vores fragtmænd fleksibilitet og mulighed for betydelige besparelser på deres transportudgifter. Hos Danske Fragtmænd praktiserer vi "Fragt med omtanke, hvilket betyder, at vi tager ansvar for miljø og samfund, siger Danske Fragtmænd Transport A/S' salgs- og teknikchef, Kenneth Jespersen.


Han fremhæver, at Scanias lastbiler er blandt de mest brændstoføkonomiske på markedet og udstyret med forskelligt af sikkerhedsudstyr - eksempelvis Advanced Emergency Braking system (AEB) og Lane Departure Warning (LDW), hvilket falder i tråd med Danske Fragtmænds trafiksikkerhedspolitik.


Mange af motorerne er med 410 og 450 hk og ren SCR-teknologi. Motorerne er flere gange blevet udnævnt til markedets mest brændstoføkonomiske motorer. 


- Transportsektoren står i dag for omkring 20 procent af den danske CO2-udledning. Danske Fragtmænd er en stor aktør i transportsektoren, og vi er meget bevidste om vores ansvar i forsøget på at reducere denne udledning, siger Kenneth Jespersen.


Alle lastbilerne vil være udstyret med Scania Driver Support, Scania Communicator og abonnement på Scanias Oversigtsrapport. Scania Driver Support er et elektronisk system i instrumentpanelet, der bedømmer chaufføren i fire kategorier (forudseenhed, brug af bremser, kørsel på bakker og brug af gear). Systemet tildeler chaufføren stjerner og procenter, så han kan træne i at køre brændstoføkonomisk under sin kørsel. Scania Communicator, der er en boks til datatransmission, sørger for blandt andet at aflæse lastbilens brændstofforbrug, tomgang og påløb. Hver uge vil Danske Fragtmænd få tilsendt en rapport, som viser disse data på den enkelte lastbil.


- De nævnte teknologiske løsninger giver os mulighed for at følge brændstofforbruget i lastbilerne. Hvis de ikke køres optimalt, vil vi kunne se det i den tilsendte rapport og kan så overveje at tilkøbe undervisning til de chauffører, som kører lastbilen mindre brændstoføkonomisk, siger Kenneth Jespersen.


For at opnå den højeste "oppe-tid" for lastbilerne, er der tegnet serviceaftaler på alle køretøjer.


Danske Fragtmænd har i dag ca. 1.400 lastbiler af forskellige mærker i flåden. De første af de nye Scania leveres i begyndelsen af juli af Key Account Manager William Bøgelund Madsen, som har stået for forhandling af rammeaftalen.




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Sværlasttraileren tog en med som let last
- Vognmand fik sin nye vogn leveret på Lundevej
- Fire-akslet trailer kan tage to containere på en gang
- Vognmand fra Stenlille har fået en stor Volvo
- Ny elektrisk motor er en del af større batteri-elektrisk lastbilprogram
- En plus en plus en plus en - bliver et 34 meter langt vogntog
- Vognmand fra Brylle hentede påhængsvogn til veksellad i Hedensted
- Green Truck Award endte igen hos Scania
- Forhandlernetværk effektiviserer og konsoliderer ekspertisen
- Vognmand har overført en ny tre-akslet anhænger til sit hovedsæde i Brabarnd
- Lastvognsservice på Avedøre Holme er kommet godt fra start - søger flere mekanikere
- Belgisk producent af busser og trailere er blevet delt i to

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst