Forsiden
      

Sommerperioden åbner for en prøvetur med dobbelt kobling

Onsdag 24. juni 2015 kl: 20:45
Af: Redaktionen

Volvo Truck Center sender hen over sommeren en tre-akslet Volvo FH500 trækker med I-Shift Dual Clutch på rundtur til alle filialerne. Dermed kan interesserede kunder få mulighed for at prøve lastbilen med den nyskabende gearkasse fra Volvo Trucks

Sommerperioden åbner for en prøvetur med dobbelt kobling
Bilen er specificeret til nordiske forhold. Udover at være udstyret med I-Shift Dual Clutch, som er den første gearkasse med dobbeltkobling til tunge lastvogne, har lastvognen en 13-liters Euro 6 motor med 500 hk og Volvos motorbremse VEB+, Globetrotter førerhus med New York førerhuspakke, adaptiv fartpilot og automatisk katastrofeopbremsning samt rustfri sideafdækning og rødmalede skærme. Den vil være tilkoblet en sættevogn og læsset op til 52 ton.


Er man interesseret i en prøvetur, er man velkommen til at kontakte den lokale filial for mere information og for at aftale et tidspunkt. Man skal have gyldigt C og CE kørekort, men behøver dog ikke medbringe førerkort. 


Datoerne for rundturen er:
  • 22.-28. juni: Volvo Truck Center Aarhus
  • 30. juni-1. juli: Volvo Truck Center Thisted 
  • 3.-5. juli: Volvo Truck Center Brønderslev
  • 7.-12. juli: Volvo Truck Center Holstebro
  • 4.-9. august: Volvo Truck Center Viborg
  • 11.-16. august: Volvo Truck Center Aalborg
  • 18.-23. august: Volvo Truck Center Randers
  • 25.-30. august: Volvo Truck Center Hillerød
  • 1.-6. september: Volvo Truck Center Taastrup

Fakta om I-Shift Dual Clutch
  • I-Shift Dual Clutch er i princippet to sammenkoblede gearkasser. Når den ene gearkasse er aktiv, er det næste gear valgt på forhånd på den anden gearkasse. Under gearskiftene udkobles den første gearkasse i nøjagtigt samme øjeblik, som den anden gearkasse kobles ind. Gearskiftet foregår derfor uden afbrydelse af kraftoverførslen
  • I-Shift Dual Clutch er baseret på I-Shift-gearkassen. På trods af mange nye komponenter er den nye gearkasse kun 12 cm længere end en almindelig I-Shift-gearkasse
  • Ved kørsel under forhold, hvor det er mere optimalt for gearkassen at springe et par gear over, skifter den gear på samme måde som en almindelig I-Shift
  • I-Shift Dual Clutch kan skifte gear uden afbrydelse af kraftoverførslen i alle gear med undtagelse af range-skift, som sker ved skift fra 6. til 7. gear
  • Jævne og rykfri gearskift nedbringer slitagen af drivlinen og resten af køretøjet.
  • Brændstofforbruget med I-Shift Dual Clutch er det samme som med den almindelige I-Shift
  • I-Shift Dual Clutch fås til den nye Volvo FH som alternativ til I-Shift og manuelle gearkasser




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Forhandlernetværk effektiviserer og konsoliderer ekspertisen
- Vognmand har overført en ny tre-akslet anhænger til sit hovedsæde i Brabarnd
- Lastvognsservice på Avedøre Holme er kommet godt fra start - søger flere mekanikere
- Belgisk producent af busser og trailere er blevet delt i to
- City-trailer med en enkelt aksel gør det let at komme rundt
- Landbrugsvirksomhed kører ud med tre-akslet trækker
- Uddannelsesorganisation får endnu en el-lastbil i flåden
- To nye tre-akslede trailere med walking floor er gået til Mors
- Fire-akslet gardintrailer skal køre for leverandør af flydende gasser
- Containertransport har fået flere elektriske trækkere
- Vognmand fra Stevns stævnede ud fra Hedensted med to nye tre-akslede tip-trailere
- Bestanden ligger stabilt

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst