To chassis'er kan blive til ét
Onsdag 19. august 2015 kl: 12:49
Af: Mikael FriisTirsdag blev et hollandsk koncept for mere effektiv transport af 20-fods containere præsenteret i Københavns Nordhavn. Transportnyhederne.dk var med og bringer her en lille billedserie
Bageste chassis separat:
Det bageste chassis kan fungere som en selvstændig enhed.
Forreste chassis separat:
Det forreste chassis kan fungere som en selvstændig enhed.
Sammenkoblet:
Når de to 20-fods containerchassiser er sammenkoblet, fungerer de teknisk som én enhed for såvidt angår affjedring, akseltryksudligning, bremsesystem, lys
Frakobling:
Når de to chassiser skal adskilles, bremses det bageste chassis, støttebenene køres ned, el- og trykluftforbindelserne frakobles og koblingsbolten trækkes manuelt ud. Derefter er det bare at køre frem …
Sammenkoblingspunkt:
Efter sammenkobling af de to chassiser forbindes el- og trykluftsystemer, så de to enheder teknisk fungere som én enhed.
© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Entreprenør tog tre tre-akslede tandem-trækkere med til Herskind
- Dem fra Nordlunde har fået en ny fire-akslet maskinanhænger
- Overføringsanhænger skal føre containere til og fra opgaverne
- Slagelse-virksomhed skal bruge to nye trækkere til entreprenøropgaver
- Pusher-trækker skal tage læsset med gyllevogne med mere
- Fragtfirma medbringer truck til lasten
- Antallet af el-drevne lastbiler er stiger - antallet af gas-drevne ligger konstant
- Uforpligtende aftale skal se på udvikling af lastbilførerhus
- Tysk kapitalfond skal overtage tysk produkcent af specialkøretøjer
- Fire-akslet tip-trailer fra Hedensted er kommet til Løsning
- Tro flytter bjerge - Vognmand i Bjerge flytter med nye fire-akslet Volvo FM
- Overførselanhængeren blev hentet hjem på blokvogn
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |