Forsiden
      

Vognmand håndterer køre- hviletider automatisk

Fredag 28. august 2015 kl: 13:58
Af: Jesper Christensen

Vognmand håndterer køre- hviletider automatisk

It-virksomheden Digitach overtog al tachograf-håndteringen for Oles Trucking i Rødby, da han blev kunde ved Digitach. Nu er det hele blevet fuldautomatiseret

Oles Trucking har været kunde hos Digitach siden februar for to år siden. I dag har vognmandsvirksomheden i Rødby 24 lastbiler, hvoraf de 22 er DAF’er. De startede med den manuelle håndterminal, Digitach Safe, og har løbende fået monteret fjernbetjening i alle lastbiler. Ved manuel download har chaufførerne fået tilsendt en sms, når de skulle downloade data fra både førerkort og tachograf, og på denne måde har Oles Trucking kørt manuel og remote i samme system indtil for et halvt år siden, hvor DigiTach Remote overtog og i dag fjernstyrer download fra alle biler og kort.


Hovedbeskæftigelsen består i at køre rundt i Danmark for Post Danmark, men endnu mere spændende er det, når Oles Trucking i sommerhalvåret kører rundt med Ferrari Danmarks trailere. 


- Alt dette er blevet lettere at fokusere på, når Digitach Remote løsningen tager sig af alt det besværlige arbejde med download og behandling af alle vore køre-/hviletidsdata, siger vognmand Ole Christensen.


Hos Oles Trucking er de meget glade for trygheden ved ikke at skulle spekulere over, hvad der skal ske ved eventuelle indkaldelser, og hvordan tachograf dataene skal håndteres rent lovmæssigt.


Særligt glade er de for det faktum angående trygheden, at skulle der være et problem, så yder Digitach daglig support uanset hvad det måtte være - eksempelvis bliver det hurtigt opdaget fra Digitachs side, hvis der ikke er kontakt til en bil. Digitach henvender sig selv og gør opmærksom på defekten. Derefter bliver den eventuelle fejlslagne boks udskiftet hurtigst muligt.


En anden god ting, som har gjort tilværelsen betydeligt lettere for Oles Trucking, er, at Digitachs remote-bokse virker i alle lastbilsmodeller. For Oles Trucking betyder det, at de to Scania og Volvo-lastbiler ud af den samlede flåde på 24 lastbiler, ikke skal have særbehandling. 








Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Ny elektrisk motor er en del af større batteri-elektrisk lastbilprogram
- En plus en plus en plus en - bliver et 34 meter langt vogntog
- Vognmand fra Brylle hentede påhængsvogn til veksellad i Hedensted
- Green Truck Award endte igen hos Scania
- Forhandlernetværk effektiviserer og konsoliderer ekspertisen
- Vognmand har overført en ny tre-akslet anhænger til sit hovedsæde i Brabarnd
- Lastvognsservice på Avedøre Holme er kommet godt fra start - søger flere mekanikere
- Belgisk producent af busser og trailere er blevet delt i to
- City-trailer med en enkelt aksel gør det let at komme rundt
- Landbrugsvirksomhed kører ud med tre-akslet trækker
- Uddannelsesorganisation får endnu en el-lastbil i flåden
- To nye tre-akslede trailere med walking floor er gået til Mors

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst