Forsiden
      

Iveco skifter til ny Eurocargo

Onsdag 16. september 2015 kl: 12:12
Af: Jesper Christensen

Iveco skifter til ny Eurocargo
Da Iveco havde fortalt om den nye Eurocargo ved dagens arrangement i Brescia, hvor Eurocargo siden 1991 er blevet produceret, var det den den nye, der ventede.

I denne uge præsenterer Iveco sin nye Eurocargo i Brescia mellem Milano og Verona i Norditalien. Transportnyhederne.dk er med til præsentation og følger om med et første indtryk efter en testkørsel senere tirsdag

Iveco skifter til ny Eurocargo
Inden præsentationen begyndte, var det den kendte Eurocargo, der bød velkommen.
Iveco har under udvilingen af den nye Eurocargo med held forsøgt at trække det mere venlige design fra Daily-serien fra 2014 med over i Eurocargo. 


Sammenlignet med den nu gamle model fremtæder den nye Eurocargo-generation mere venlig over for dem, der møder den i byernes trafik.


Iveco fremhæver, at det også er i byerne, man først og fremmest vil kunne møde den nye Eurocargo - for byerne ser ud til at vokse med flere og flere indbyggere - og dermed med et voksende behov for distribution af varer til virksomheder og forretninger.


Derfor har Iveco's udviklere lagt vægt på et venligt design, miljøhensyn og effektivitet - for man behøver ikke at have et agresssivt design for at vise effektivitet.


Under præsentationen fremhævede Iveco, at der til den nye Eurocargo er udviklet to nye motorer - en på 160 hk med et maksimalt drejningsmoment på 680 Nm og en på 190 hk med et maksimalt drejningsmoment på 700 Nm. Den maksimale effekt opnår motorerne ved 2.200 omdrejninger pr. minut mod hidtil 2.500 omdrejninger pr. minut. Det betyder mindre støj til glæde for både chauffør og for de mennesker, der bor og opholder sig på gader og stræder.


Og når vi nu er ved støj. Så kan man reducere støjbelastningen yderligere ved at vælge en Eurocargo med en gas-motor. Den støjer mindre og forurener mindre end de nyeste dieselmotorer, der opfylder Euro 6-normen og dermed er de hidtil mindst miljøbelastende motorer, der kører på dieselolie.


Iveco er i øjeblikket den enste lastbilproducent, der kan levere mellemtunge lastbiler i segmentet fra 7,5 ton og op til 18 ton med gasmotorer. I forbindelse med oplysningerne om gasmotorer i Eurocargo oplyser Iveco, at der fornyligt er leveret 50 Iveco Stralis Hi-Way med gasmotorer, ligesom der er leveret et større antal Iveco Daily med gasmotorer til forskelige kunder i Europa.


Læs også:

Den nye Eurocargo vi markere sig i bybilledet med den nye front. Iveco peger på, at man ikke behøver at have et agresivt design for at vise effektivitet.



Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Sværlasttraileren tog en med som let last
- Vognmand fik sin nye vogn leveret på Lundevej
- Fire-akslet trailer kan tage to containere på en gang
- Vognmand fra Stenlille har fået en stor Volvo
- Ny elektrisk motor er en del af større batteri-elektrisk lastbilprogram
- En plus en plus en plus en - bliver et 34 meter langt vogntog
- Vognmand fra Brylle hentede påhængsvogn til veksellad i Hedensted
- Green Truck Award endte igen hos Scania
- Forhandlernetværk effektiviserer og konsoliderer ekspertisen
- Vognmand har overført en ny tre-akslet anhænger til sit hovedsæde i Brabarnd
- Lastvognsservice på Avedøre Holme er kommet godt fra start - søger flere mekanikere
- Belgisk producent af busser og trailere er blevet delt i to

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst