Forsiden
      

Vognmandsfirma i Spøttrup får ny Goldhofer-sættevogn til maskintransport

Tirsdag 21. juni 2016 kl: 23:07
Af: Redaktionen

Jørn Bolding A/S i Esbjerg har leveret en ny Goldhofer sættevogn af typen STZ-L 4 til EVO Transport v/Emil Vestergaard Overgaard i Spøttrup. Goldhofer-traileren er udstyret med et super fleksibelt hjul-grøft system, så de fleste maskine passer ned i hjul-grøfterne, og totalhøjden reduceres

Vognmandsfirma i Spøttrup får ny Goldhofer-sættevogn til maskintransport
Foran første aksel er der en dyb grøft i begge sider, denne grøft kan forlænges, når sættevognen trækkes ud. Samtidig findes der mellem første og anden aksel en fast hjulgrøft.

Grøfterne er afdækket med specielle aluminiums plader, som kan bruges i mange forskellige positioner, både som afdækning af grøfter eller som bund i grøfterne, når sættevognen trækkes ud. 

Sættevognen har en totalvægt på 48.000 kg. og ved blokvognskørsel øges den til 74.000 kg.

Akslerne er BPW ECO Max. med luftaffjedring og monteret med Continental dæk. Anden, tredje og fjerde aksel er med hydraulisk tvangsstyring, og der er liftaksel på den første aksel.

Lastefladen måler 9.000 x 2.550 mm., og kan udtrækkes med 3.100 mm til en max længde på 12.190 mm. Låsning af udtrækstrin sker via fjedercylinder og konusbolt.

Bagerst på sættevognen findes en dyb grave-arms-grøft, således at transport af gravemaskiner kan reduceres i totalhøjden.

På sættevognen er monteret to-delte ramper med hydraulisk hæveværk, som er forskydelig til siden via hydraulik. I rampecylinderen er integreret en mekanisk rampesikring for sikring i transportstilling.
De hydrauliske funktioner som for eksempel styring af ramper og støtteben styres alle via radio-fjernbetjening.

Derudover er der blandt andet monteret anti-skridbelægning på alle trinbrætsflader, Wabco Smartboard, centralsmøringsanlæg af fabrikatet Bekamax samt Bosch elektrohydraulikaggregat.
Chassiset er svejst i højkvalitets finkornsstål og lakeret i en blå farve. Goldhofer's lakeringsproces er bygget op i otte trin og er en kvalitetsstandard på alle Goldhofer køretøjer.






Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Entreprenør tog tre tre-akslede tandem-trækkere med til Herskind
- Dem fra Nordlunde har fået en ny fire-akslet maskinanhænger
- Overføringsanhænger skal føre containere til og fra opgaverne
- Slagelse-virksomhed skal bruge to nye trækkere til entreprenøropgaver
- Pusher-trækker skal tage læsset med gyllevogne med mere
- Fragtfirma medbringer truck til lasten
- Antallet af el-drevne lastbiler er stiger - antallet af gas-drevne ligger konstant
- Uforpligtende aftale skal se på udvikling af lastbilførerhus
- Tysk kapitalfond skal overtage tysk produkcent af specialkøretøjer
- Fire-akslet tip-trailer fra Hedensted er kommet til Løsning
- Tro flytter bjerge - Vognmand i Bjerge flytter med nye fire-akslet Volvo FM
- Overførselanhængeren blev hentet hjem på blokvogn

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst