Forsiden
      

Volvo Trucks har være mere end for sjov

Mandag 8. august 2016 kl: 10:43
Af: Redaktionen

Volvo Trucks har være mere end for sjov
Konsulent Knud Ribold fra KIMs og salgschef Kent Schärfe fra Autohuset Vestergaard ved leveringen af de to nye Volvo FL lastbiler, der tillige markerede virksomhedernes 25-årige samarbejde.

Volvo Trucks og Kim’s, der er kendt for sine chips, når man er sulten for sjov, har netop fejret “sølvbryllup”. Siden den første Volvo FL blev leveret i 1991 har Kim’s og Volvo haft masser af udfordringer i et omskifteligt forhold. Men forholdet holder, og det lange samliv blev markeret med brede smil, blomster og leveringen af to ny Volvo FL lastbiler 250 hk 4x2 i Odense hos Autohuset Vestergaard, der også leverede den første FL for 25 år siden

Volvo Trucks har være mere end for sjov
Konsulent Knud Ribold fra Kim’s og salgschef Kent Schärfe fra Autohuset Vestergaard var hovedpersonerne, ligesom de var det for 25 år siden, da den første Volvo-lastbil blev leveret til Kim’s.


Siden den første FL blev leveret ti Kim’s for 25 år siden, har Volvos distributionslastbiler været gennem en markant produktudvikling - ikke mindst på sikkerhed og chaufførkomfort. Netop disse områder er centrale for Kim’s, der ønsker at give deres chauffører de bedste betingelser på markedet. Udover at sidde bag rattet på Kim’s distributionslastbiler er chaufførerne også repræsentanter og sælgere af Kim’s brede sortiment af chips og snacks. Lastbilens førerhus og kasseopbygning er deres arbejdsplads, lager og salgslokale. 


- Vi ønsker at give vores chauffører de bedste arbejdsbetingelser i det daglige. Det fremmer effektiviteten og arbejdsglæden, ligesom vi ønsker at give dem en sikker arbejdsplads. Fra de små detaljer til de større. Vi har for eksempel lys på trinene, så chaufføren ikke snubler ud af førerhuset i de mørke vintermåneder. Vi har skridsikre belægninger på liften, så chaufføren står bedre fast i sjap, sne og slud, og vi bruger Volvos røde sikkerhedsseler, så alle er opmærksomme på, at de benyttes. Vi har et særligt kamera, der registrerer cyklister ved højresving - og så videre, siger Knud Ribold, der har mange års erfaring i indkøb af lastbiler.


Knud Ribold køber ikke en lastbil. Han køber et koncept, understreger han. 


- Vi har servicekontrakt på alle vores lastbiler. Det giver forudsigelighed og et fast omkostningsforløb. Og nok så vigtigt: driftsikkerhed. Vi besøger Volvos serviceværksteder i hele Danmark, og det er tydeligt at mærke, at Volvo Trucks gør meget ud af medarbejdernes uddannelse. De er effektive og godt klædt på til at give god service, siger Knud Ribold.


Kim’s ledelse har med god grund lyttet til Knud Ribold og fulgt hans anvisninger på indkøbsområdet. Og det har de gjort i mange år. Knud Ribold gik på pension i år 2001, men han fungerer stadig som konsulent for indkøbsfunktionen i en alder af 77 år.


Da Knud Ribold overtog indkøbsfunktionen i Kim’s i 1991 gik han grundigt til værks. Han ønskede at finde den rette lastbil til Kim’s ønsker og behov. Han besøgte lastbilforhandlere, læste fagblade og tidsskrifter, besøgte Kim’s chauffører på depoterne rundt i Danmark, og han gik sågar rundt på Storebæltsfærgen og fik en uformel snak med lastbilchaufførerne - ”hvordan er du tilfreds med din lastbil? Hvad er godt og hvad er skidt? Målet var at kortlægge, hvor Kim’s fik mest for pengene ud fra de kranspecifikationer, han havde fået opstillet ud fra sit researcharbejde. Et billede begyndte at tegne sig, og de første Volvo-lastbiler blev indkøbt.


Autohuset Vestergaards daværende juniorsælger Kent Schärfe klarede salget, og det har han gjort siden. Men juniorsælger er han ikke længere. Kent Schärfe, der er 52 år og har været i virksomheden i 35 år, styrer i dag salget af Volvo Trucks produkter på Fyn og på Langeland.


- Det har været udfordrende 25 år at handle med Kim’s. Knud Ribold sætter mange krav, og vi bliver holdt til ilden. Han har aldrig sagt: Vi skal have en lastbil ligesom sidst. Kravene udvikles hele tiden, og vi skal være skarpe for at indfri forventninger, siger Kent Schärfe.


Den første Volvo FL blev leveret til KIMs i 1991 - yderst til højre ses juniorsælger Kent Schärfe og dernæst servicechef Knud Ribold. De øvrige personer på billedet er for længst fratrådt.



Om Kim’s A/S
Fabrik: Søndersø, Nordfyn
Ejerskab: Orkla ASA
Historie: Tidligere en del af Odense Marcipan, etableret 1927
Kim’s lancerer i begyndelsen af 1960’erne chips og snacks
Antal medarbejdere: 187
Antal lastbiler: 23 - hovedsageligt Volvo-lastbiler
Nye Volvo FL modeller med 8-liter Euro 6-motor, sporassistent, Dynafleet flådestyring med mere.
Leveret af: Autohuset Vestergaard A/S
















Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Entreprenør tog tre tre-akslede tandem-trækkere med til Herskind
- Dem fra Nordlunde har fået en ny fire-akslet maskinanhænger
- Overføringsanhænger skal føre containere til og fra opgaverne
- Slagelse-virksomhed skal bruge to nye trækkere til entreprenøropgaver
- Pusher-trækker skal tage læsset med gyllevogne med mere
- Fragtfirma medbringer truck til lasten
- Antallet af el-drevne lastbiler er stiger - antallet af gas-drevne ligger konstant
- Uforpligtende aftale skal se på udvikling af lastbilførerhus
- Tysk kapitalfond skal overtage tysk produkcent af specialkøretøjer
- Fire-akslet tip-trailer fra Hedensted er kommet til Løsning
- Tro flytter bjerge - Vognmand i Bjerge flytter med nye fire-akslet Volvo FM
- Overførselanhængeren blev hentet hjem på blokvogn

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst