Forsiden
      

Daily-motorerne bruger mindre brændstof i det daglige arbejde

Tirsdag 11. oktober 2016 kl: 20:03
Af: Jesper Christensen

Iveco har i forbindelse med overgage til Euro-6-normen for de lette lastbiler optimeret sine motorer i Daily-modellerne. Den hidtidige 130 hk-motor er blevet erstattet af en 116 hk motor og en 140 hk motor

Daily-motorerne bruger mindre brændstof i det daglige arbejde
Det giver mulighed for at vælge en bedre brændstoføkonomi i en motor med lidt flere heste eller en motor, der henvender sig specielt til kunde, der beskæftiger sig med bydistribution.


Iveco fremhæver, at de nye Euro 6-motorer er 8 procent mere brændstoføkonomiske, end de hidtidige motorer i Daily-modellerne.
Brændstofbesparelsen er opnået ved en række optimeringer - eksempelvis behandling af udstødningen med EGR og SCR, lavere motorfriktion, variabel oliepumpe, lavere friktion i bagakslerne, variabel turbo, syntetisk olie på bagakslen og optimeret kølesystem.




Euro6 teknologipakke (NSC + LPEGR)



-1 %



Lav motorfriktion



-1,5 %



Variabel oliepumpe 



-1,6 %



Lav bagakselfriktion



-0,5 %



Syntetisk olie på bagakslen



-0,3 %



VGT + længere bagakseludveksling



-2,4 %



Optimeret kølesystem



-0,8 %



I alt



-8,1 %




Iveco’s 2,3 liters Euro 6-dieselmotor leveres i tre forskellige effekter: 120 hk, 140 hk og 160 hk uden behov for en SCR-løsning. Drejninsmomenterne er henholdsvis 320, 350 og 380 Nm.


Den større 3,0 liters Euro 6-motor fåes i tre forskellige effekter: 150 hk, 180 hk og 210 hk. Her er drejninsmomenterne henholdsvis 350, 430 og 470 Nm.


I naturgas-udgaven yder motoren 136 hk med et drejningsmoment på 350 Nm.




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Entreprenør tog tre tre-akslede tandem-trækkere med til Herskind
- Dem fra Nordlunde har fået en ny fire-akslet maskinanhænger
- Overføringsanhænger skal føre containere til og fra opgaverne
- Slagelse-virksomhed skal bruge to nye trækkere til entreprenøropgaver
- Pusher-trækker skal tage læsset med gyllevogne med mere
- Fragtfirma medbringer truck til lasten
- Antallet af el-drevne lastbiler er stiger - antallet af gas-drevne ligger konstant
- Uforpligtende aftale skal se på udvikling af lastbilførerhus
- Tysk kapitalfond skal overtage tysk produkcent af specialkøretøjer
- Fire-akslet tip-trailer fra Hedensted er kommet til Løsning
- Tro flytter bjerge - Vognmand i Bjerge flytter med nye fire-akslet Volvo FM
- Overførselanhængeren blev hentet hjem på blokvogn

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst