Nordvestjysk vognmand har fået sin anden Hiab-kran
Onsdag 29. april 2020 kl: 11:18
Af: Redaktionen
Opbyggervirksomheden Sawo’s afdeling i Holstebro har leveret Hiab-kran nummer to til entreprenør og vognmand Bjarne Larsen i Spøttrup vest for Skive. Kranen er monteret på et Sawo-krankonsol, hvorpå der blandt andet er monteret trækudrustning med luftservo og en værktøjskasse. Dermed kan vognmanden bruge kranen på flere forskellige forvogne
Den nye kran er en Hiab X-HiPro 262 EP-5 XSD, der er leveret med to ekstra ventilsektioner monteret indvendigt i kranarmen, stor oliekøler, radiostyring af kranens støtteben og med XS-Drive radiostyring med seks manøvrehåndtag.
Kranen er monteret på et Sawo krankonsol, hvorpå der blandt andet er monteret trækudrustning med luftservo og en værktøjskasse.
Forvognene hos virksomheden er alle med med opbygninger fra Sawo, To af dem er med ophæng for kran, så de kan køre med den nye kran.
.jpg)
© Copyright 2026 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Dækproducent viste forskellen på sommer og vinter
- Ubalance kan udfordre stabilitet og sikkerhed
- Tysk lastbilproducent styrker satsningen på forsvar med nyt globalt brand
- Vognmand i Brædstrup har fået ny tre-akslet kærre med hejs
- Maj kom ud med to færre nyregistreringer end sidste år
- Batteri-elektriske lastbiler over 16 tons er gået fra 60 til 152
- Fire fire-akslede tiptrailere er bygget til asfalttransport
- Ny dieselmotor øger brændstofeffektivitet med op til fire procent
- Tre-akslet kærre er leveret med bagtip
- Transportvirksomhed tog tre to-akslede trailere med gardiner
- Landtransport med fokus på vand har fået fire nye gardintrailere
- Vognmand i Nykøbing på Sjælland har 780 heste i samme vogn
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |





