Transportkoncern dækker sig ind med stor aftale med Euromaster

Onsdag 24. juni 2015 kl: 13:07
Af: Redaktionen

Nagel Danmark, der er en del af tyske Nagel Group med hovedsæde i Versmold og en af landets store virksomheder inden for fødevaretransport, har underskrevet en aftale med Euromaster om totalleverance af dæk til firmaets 600 køretøjer

Nagel Danmark, der råder over 500 trailere og 100 trækkere, har hidtil gjort brug af flere   dækserviceleverandører. Med aftalen vil Euromaster blive eneleverandør til transportkoncernen i Danmark.


- Vi kender Euromaster godt og har samarbejdet med dem i flere år. Hidtil har vi også brugt andre udbydere, men det er en fordel kun at have én leverandør. Totaløkonomien bliver forventeligt bedre, når vi kan få Euromaster til at servicere os fuldt ud. Vi kan få rådgivning, der får vores køretøjer til at køre længst muligt på en liter brændstof og give den bedste totaløkonomi, siger Flemming Kehlet, der er Fleet Manager hos Nagel Danmark.
 

Samtidig var det vigtigt for Nagel Danmark, at Euromaster med udkaldsservice døgnet rundt og et stort, landsdækkende værkstedsnetværk, som er tæt på, når dæk skal skiftes eller serviceres.
 

Et vigtigt element i aftalen er også en forebyggende dækkontrol. Den går ud på, at Nagel Danmarks køretøjer flere gange årligt kommer forbi Euromaster til inspektion, hvor lufttryk og hjuludrustningen visuelt bliver inspiceret. Resultatet vises i en elektronisk dækrapport, der bliver tilgængelig for Nagel Danmark, så virksomheden løbende har et opdateret billede af dæktilstanden på flåden. Den forebyggende kontrol minimerer risikoen for dæknedbrud, og samtidig er fokus på korrekt lufttryk med til at spare diesel.
 

Euromaster er godt tilfredshed med aftalen, der har en millionværdi på årsbasis.


- Nagel Danmark er en stor virksomhed med en professionel tilgang til at drive forretning. Når de vælger os som totalleverandør, er det et stort skulderklap til vores virksomhed, og det er vi naturligvis glade for, siger Lars Johannsen, der er Key Account Manager og ansvarlig for kontakten til Nagel.
 

- At vi kan få endnu flere store kunder i kartoteket, er naturligvis vigtigt for vores forretning, og det giver vores organisation selvtillid. Vi er derfor mere end klar til at yde god service og give Nagel en endnu bedre oplevelse som samarbejdspartner, siger Lars Johannsen.  




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.