To chassis'er kan blive til ét

Onsdag 19. august 2015 kl: 12:49
Af: Mikael Friis

Tirsdag blev et hollandsk koncept for mere effektiv transport af 20-fods containere præsenteret i Københavns Nordhavn. Transportnyhederne.dk var med og bringer her en lille billedserie

Bageste chassis separat:
Det bageste chassis kan fungere som en selvstændig enhed.


Forreste chassis separat:
Det forreste chassis kan fungere som en selvstændig enhed.


Sammenkoblet:
Når de to 20-fods containerchassiser er sammenkoblet, fungerer de teknisk som én enhed for såvidt angår affjedring, akseltryksudligning, bremsesystem, lys


Frakobling:
Når de to chassiser skal adskilles, bremses det bageste chassis, støttebenene køres ned, el- og trykluftforbindelserne frakobles og koblingsbolten trækkes manuelt ud. Derefter er det bare at køre frem …


Sammenkoblingspunkt:
Efter sammenkobling af de to chassiser forbindes el- og trykluftsystemer, så de to enheder teknisk fungere som én enhed.







Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.