DAF viser sit brede program på IAATorsdag 22. september 2016 kl: 09:56 Af: RedaktionenDAF-lastbiler på IAA. I baggrunden ses den nævnte trækker med en skammelhøjde på 91 centimeter. (Foto: Jesper Christensen) På den hollandske lastbilproducent DAF’s stand på IAA-messen i Hannover, der officielt åbner torsdag, kan man se en række forskellige køretøjer, der hver i sær er tilpasset særlige transportopgaver. I den ene enden af standen står der eksempelvis med trække med en skammelhøje på under en meter - 91 centimeter for at være mere præcis Med udgangspunkt i "DAF Transport Efficiency”, der omfatter følgende:
"DAF Transport Efficiency" er DAF's overordnede tema på IAA-messen, som afholdes i Hannover fra 22. til 29. september. DAF Connect flådestyringssystem På IAA-messen vil DAF lancere DAF Connect, der et innovativt flådestyringssystem, der giver vognmanden realtidsoplysninger om køretøjernes og chaufførernes præstation. Oplysninger om køretøjets position, brændstofforbrug, kilometerstand, vognparkudnyttelse og ledig tid præsenteres på et overskueligt online-instrumentbræt, som kan skræddersys efter kundens behov. Det brugervenlige instrumentbræt kan konfigureres til at levere detaljerede brændstofrapporter med aktuelle og historiske data til sammenligning af køretøjer og chauffører. Funktionen "Live Fleet View" giver alle de nødvendige oplysninger om vognparkens positioner for at give mulighed for optimal planlægning, herunder afstande, ruter og køretid pr. køretøj og chauffør. Vognmændene modtager alarmer, som de selv har defineret, når der opstår afvigelser på områder såsom hastighed, rute, position og brændstofforbrug, så de straks kan forbedre vognparkens præstation. DAF Connect optimerer køretøjstilgængeligheden, reducerer driftsomkostningerne og sikrer mere effektiv logistik. DAF Connect giver også vognmændene mulighed for effektivt at planlægge reparation og vedligehold samt få glæde af skræddersyet rådgivning fra DAF med DAF Connect. DAF Connect vil være tilgængelig fra 4. kvartal og ligge i top, hvad angår kvalitet, driftshastighed, brugervenlighed og mulighederne for at sammenligne præstationen for de enkelte køretøjer. DAF er gået sammen med førende, uafhængige leverandører af flådestyringsinformationer for at få en åben platform. Det er vigtigt for flådeejere som både har DAF og andre mærker, samt for DAF flåder, der allerede har investeret i flådestyringssystemer". DAF's fortsatte fokus på Transport Efficiency For at understrege DAF's målsætning om yderligere at styrke sin førerposition inden for brændstoføkonomi og lave CO2-udledninger har en af DAF's Innovation lastbiler en fremtrædende plads på DAF standen på IAA-messen. - Vi fortsætter med at udvikle på mulighederne for yderligere brændstofbesparelser og CO2-reduktioner for fortsat at være brancheførende på driftsomkostninger og miljøområdet, siger Ron Borsboom, Director Product Development. - Innovation lastbilen illustrerer næste teknologigeneration, såsom hybridisering og elektrificering. Andre egenskaber som er under udvikling er blandt andet genvinding af spildvarme samt forudseende, forbundet og samarbejdende kørsel, som blev demonstreret med succes i forbindelse med European Truck Platooning Challenge tidligere på året, siger han videre. Det gennemsnitlige brændstofforbrug og CO2-udledningerne for en langturslastbil er gennem det sidste årti blevet reduceret med 14 procent, påpeger Ron Borsboom. Han peger på, at flere tiltag vil blive iværksat med den nye dimensionsbekendtgørelse (Masses and Dimensions Legislation) som EU-Parlamentet har vedtaget. - Forbedret aerodynamik vil føre til reducerede CO2-udledninger. Yderligere forbedring af chaufførens synsfelt er også en mulighed. Ekstra plads til fremtidens brændstofeffektivitetsfremmende teknologier, som demonstreret i Innovation lastbilen, kan skabes. Når lovgivningen er på plads, vil industrien have mulighed for at investere i løsninger, som muliggør yderligere CO2-reduktion og øget sikkerhed. Vi ser frem til den endelige lovgivning, sige rhan. I Europa er DAF’s markedsandel i det tunge segment er steget fra 9 procent i 1996 til 16 procent i første halvdel af indeværende år. DAF's succes vokser også uden for Europa. I Sydamerika, Rusland, Afrika og Asien er DAF-lastbilernes kvalitet og effektivitet yderst anerkendt. DAF er markedsleder i Israel og det førende europæiske mærke i Taiwan. DAF har åbnet salgsdatterselskaber i Rusland og Tyrkiet for vækst i disse områder. I Brasilien er en helt ny DAF produktionsfabrik blevet opført. - Flere og flere vognmænd anerkender DAF lastbilers kvalitet, effektivitet og holdbarhed, siger Preston Feight, der er DAF Trucks President. - I 1996 producerede DAF 25.000 lastbiler, et antal, som blev fordoblet til over 50.000 sidste år. Med et bredt program af lastbiler og serviceydelser samt et tæt netværk af professionelle, uafhængige forhandlere, er DAF velpositioneret til udvidelse på verdensplan, siger han videre. Følgende køretøjer er udstillet på DAF’s stand i hal 17 på IAA i Hannover: LF 150 - 4x2 forvogn med Day Cab – Silent version LF 210 - 4x2 forvogn med Day Cab LF 290 - 4x2 forvogn med Extended Cab CF 320 - 6x2 forvogn med Day Cab og VDL-krogløftesystem CF 440 - 4x2 trækker med Space Cab – Silent version CF 440 - 6x4 forvogn med Day Cab og Meiller tiplad XF 440 - 4x2 trækker med Space Cab – Silent version XF 440 - 6x2 forvogn med Space Cab og aftageligt BDF-karosseri XF 460 - 4x2 trækker med Super Space Cab – 91 cm Low Deck version XF 510 - 4x2 trækker med Super Space Cab XF 510 - 4x2 trækker med Super Space Cab – IAA-specialversion XF Innovation lastbil © Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale. |