HOLLANDSK LASTBILPRODUCENT SPØRGER:

Hvem er den bedste mekaniker

Fredag 6. april 2018 kl: 14:10
Af: Redaktionen

Hvem er den bedste DAF-tekniker i Europa? Sådan spørger hollandske DAF, der afholder fjerde konkurrence for årets DAF-tekniker for at finde svaret. Med konkurrencen understreger DAF, hvor vigtig en grundig uddannelse af professionelle værkstedsteknikere er

HOLLANDSK LASTBILPRODUCENT SPØRGER:: Hvem er den bedste mekaniker
Sidste år lancerede DAF en helt ny generation af lastbiler. Efter relanceringen er de nye LF-, CF- og XF-lastbiler stadig med i front, når det gælder områder som eksempelvis miljøvenlighed, sikkerhed, chaufførkomfort og de samlede ejerskabsomkostninger - Total Cost of Ownership - TCO.


DAF’s værkstedsteknikere skal kende de nyeste DAF lastbiler ud og ind, så de får en grundig uddannelse for at sikre, at de er i stand til at hjælpe kunderne så hurtigt og omkostningseffektivt som muligt med de nyeste informationer og systemer. 


Derudover fungerer DAF-teknikerne reelt som et "visitkort" i en DAF-forhandlers værksted, og de spiller dermed en vigtig rolle, når det drejer sig om kundetilfredshed. Når alt kommer til alt, er målet, at de leverer service og kvalitet i top - helt ned til mindste detalje.


Konkurrencen - DAF European Technician of the Year 2018 - om at finde årets tekniker består af to dele. 


Sidste år konkurrerede teknikerne fra de 18 deltagende lande om deres respektive nationale titel. Nu konkurrerer vinderne af de nationale titler mod hinanden i den europæiske finale.


I den europæiske finale, der finder sted 11. og 12. april i DAF Trucks' hovedkvarter i Eindhoven i Holland vil finalisterne demonstrere deres faglige ekspertise i en række udfordrende teoretiske og praktiske øvelser. Deltagerne skal blandt andet finde løsninger på fejl relateret til motoren og køretøjets systemer inden for et bestemt tidsrum.


Alle kandidater har gennemført det højeste uddannelsesniveau på det tekniske område: cheftekniker.


De nominerede i 2018:
  • Marin Pavicic, Østrig
  • Wim Vanderheyden, Belgien
  • Petr Valenta, Tjekkiet
  • Mike Christensen, Danmark
  • Bruno Cormier, Frankrig
  • Mathias Lehmann, Tyskland
  • János Szekeres, Ungarn
  • Fabio Zogno, Italien
  • Cor Kramer, Holland
  • Bjørn Måge, Norge
  • Łukasz Węgrzynek, Polen
  • Rui Manuel Tavares da Silva, Portugal
  • Martin Sako, Slovakiet
  • Iván Manuel Grela Muiño, Spanien
  • Hugo Bergman, Sverige
  • Stephan Rettenmund, Schweiz
  • Adam Baker, Storbritannien
  • Dragos (Vasile) Pop, Rumænien




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.