Lastbilen er ny for vinduesfabrikken
Torsdag 18. juni 2020 kl: 11:36
Af: Redaktionen
- Vi har i rigtig mange år leveret vores vinduer og døre med en driftssikker Scania P 310 af årgang 2006. Den havde kun kørt 620.000 km, så der var mange kilometer tilbage i den, men selv om Stiholt har serviceret den rigtig god gennem årene, gjorde dens Euro 3-motor, at vi var tvunget til at skifte til en nyere model for at kunne levere i de danske byer, der har indført miljøzoner, siger Kristian Edsen, der er medejer af HåndværkerVinduet. Virksomhedens ”nye” lastbil er en to-akslet Euro-6 Scania opbygget med foldedørskasse
![]() |
- Vi er en lille virksomhed med 13 medarbejdere. Vi leverer fortrinsvis vores produkter i det nordjyske, men vi har kunder over hele Danmark, siger Kristian Edsen.
For ham er et vindue ikke bare et vindue - og en lastbil ikke bare en lastbil. Når det gælder vinduer, gælder det om at vælge det rigtige vindue, for udformningen af karme, rammer og sprosser afgør, hvor blødt lyset falder ind.
- En lastbil er heller ikke bare en lastbil. Det gælder om at vælge den rigtige lastbil, for mærket, opbygningen og forhandleren afgør, hvor effektiv og økonomisk lastbilen er, siger Kristian Edsen om baggrunden for valget af endnu en Scania fra Stiholt til transport af virksomhedens produkter - eksempelvis vinduer og døre efter mål i mahogni, fyrretræ eller træ/aluminium - der leveres til tømremestre, byggefirmaer og private.
Den nye lastbil hos HåndværkerVinduet har en fast chauffør, som i høj grad var med til at afgøre, at der igen kom til at stå Scania på fronten. Turene går for det meste ud og hjem samme dag, men på ”langturene” helt over til København kan chaufføren lejlighedsvis have behov for at overnatte i bilen. Derfor skulle bilen have et førerhus med hvileudrustning.
HåndværkerVinduet har valgt at tegne en serviceaftale med udvidet drivlinedækning for de kommende fem år på den ”nye” lastbil.
Det er lastbilsælger Lars Pedersen fra Stiholt i Thisted, der har stået for salg og levering.

.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Fire franske med tre aksler er klar til at trække læsset
- Herfølge-vognmand har hentet to-akslet link-trailer i Hedensted
- Pickup'er er leveret med sneplov og saltspreder
- Ny slamsuger til udlejning er med fire luftaffjedrede aksler
- Motor med stop/start-funktion kan reducere brændstofforbrug og CO2-udledning under kørsel
- Lastbilforhandler ændrer sin organisation for at styrke fokus på kunderne
- Produktchef kommer fra lastvognsværksted i Odense
- Transportvirksomhed skifter til én lastbilleverandør
- Ny fire-akslet forvogn med kran og wirehejs skal køre med tre-akslet kære
- Tip-kærre til asfalt er sendt til Sydvestjylland
- Trailer med gående gulv skal køre hos vognmand i Vestjylland
- Vognmand ved Roskilde valgte Volvo
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |







