Forsiden
      

Batteri-elektrisk kassevogn har fået en rækkevidde på lige under 300 kilometer

Torsdag 28. september 2023 kl: 12:30
Af: Redaktionen

Batteri-elektrisk kassevogn har fået en rækkevidde på lige under 300 kilometer

Den nye Renault Trafic E-TECH electric afslutter Renault's line up af elektriske varebiler, så der nu er en fuld elektrisk Renault-model i hvert varebilssegment. Den nye Renault Trafic E-TECH electric har med sit 52 kWh batteri en rækkevidde på 297 kilometer

Siden Renault Trafic blev introduceret tilbage i 1980, har den franske bilproducent sendt omkring 2.400.000 eksemplarer af varebilmodellen ud  på vejene. Med den nye Renault Trafic E-TECH electric åbner Renault for at skifte til ren eldrift i alle sine varebiler, som også inkluderer Renault Kangoo E-TECH electric og Renault Master E-TECH electric.


Den nye Renault Trafic E-TECH electric har som alle andre varevogne fra Renault har arvet alle de praktiske features fra de benzin- og dieseldrevne modeller, der har gjort modellen til den tredie bedste sælgende varevogn i Europa.


Den nye elektriske varevogn tilbyder en række kombinationsmuligheder:
  • To længder (5,08 og 5,48 meter) og to højder (1,967 og 2,498 meter)
  • Load space fra 5.8 kubikmeter til 8.9 kubikmeter
  • Op til 4,15 meter load længde i L2-versionen
  • Op til 750 kg anhængervægt og 1,1 tons lastvægt
  • Mulighed for floor cap version

I kabinen er der 88 liters aflægningsplads (19,7 liter i centerkonsullen, 14,6 liter i dørene og 54 liter under sædet)


I nogle udgaver er handskerummet en Easy life-skuffe, der yderligere kan rumme 6,6 liter.


Batteriet i Trafic E-Tech electric er på 52 kWh, hvilket giver en rækkevidde på 297 km (WLTP) Batterierne er omfattet af otte års garanti eller 160.000 kilometer. Motoren i den elektriske Trafic er på 122 hk og har et moment på 245 Nm. Man kan også aktivere Eco-mode, hvilket begrænser topfarten til 90 km/t, og dermed øger rækkevidde til 322 kilometer.


Rækkevidden er optimeret, da det konventionelle hydrauliske bremsesystem inkluderer et regenerativt system, der maksimerer rækkevidden ved at opsamle energi under nedbremsning.


Renault Trafic E-TECH electric kommer til Danmark i begyndelsen af næste år med en standard 22 kW AC lader, mens 50 kW DC-ladning bliver muligt senere i 2024.


I Danmark vil Renault markedsfører den elektriske Trafik i tre versioner. L1H1 (5,8 kubikmeter), L2H1 (6,7 kubikmeter) og L2H2 (8,9 kubikmeter)


Renault Trafic E-TECH electric er bygget på fabrikken i Sandouville i Frankrig, hvor produktionen af modellen begyndte tilbage i 2014. I alt ruller der 600 Renault Trafic ud af fabrikken hver dag - eller hvad der svarer til, at en ny Renault Trafic forlader samlebåndet hver 80. sekund.


På fabrikken arbejder der knap 1.700 mennesker, der også producerer Nissan Primastar og biler for Renault Trucks (Trafic red edition).





Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Bogie-trækker fra Holland kører for vognmand i Herrested
- Falster-vognmand fik nyt gående alu-gulv i foråret
- City-trailer med gardiner har en enkelt aksel
- Tørring-vognmand trak tip-trailer med fire-aksler hjem fra Hedensted
- Entreprenør kom fra Odense og hentede to tip-trailere i Hedensted
- Dækfirma har skiftet navn efter salg
- Tip-trailer har speciel beklædning på bund og sider
- Maj 2024 endte 74 under maj 2023
- Bestanden af tunge lastbiler er vokset
- Nedbygget trailer har lift på første og selvstyring på fjerde aksel
- 17-liters dieselmotor har 780 heste i sig
- I Eindhoven har de bygget lastbiler i 75 år

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst