Dæktryks-app er blevet integreret med lastbil-app
Tirsdag 28. november 2023 kl: 09:55
Af: Redaktionen
Dækproducenten Goodyear oplyser, at Goodyear DriverHub-mobilapp'en er blevet integreret i Mercedes-Benz Truck-app-portalen. Dermed får chauffører i lastbiler fra Mercedes-Benz - og vognmænd med lastbiler fra den tyske producent mulighed for øget effektivitet, konkurrenceevne og øget bæredygtighed
Mercedes-Benz Truck-app-portalen, der er en digitale markedsplads med tilpassede køretøjs-app'er til forbedring af komfort og driftseffektivitet, har fået Goodyear DriverHub-app'en med som officiel partnerapplikation.
Goodyear DriverHub er designet til løbende at forsyne chauffører og flådeoperatører med nøjagtige dækdata, så de kan optimere deres dækadministration. App'en er specialdesignet til chaufførernes behov og tilbyder information i realtid fra Goodyear's dækadministrationsløsninger, herunder Goodyear TPMS, Goodyear CheckPoint og Goodyear DrivePoint.
Med Goodyear DriverHub-mobilapp som en del af Mercedes-Benz Truck-app-portalen kan chaufførerne få yderligere overblik over dækkenes tilstand. Øjeblikkelige advarsler og notifikationer udløses, når der registreres afvigelser fra forudbestemte dæktryk- og temperaturniveauer. Med præcis information om det pågældende dæk samt graden af nødvendighed kan chaufførerne beslutte, hvad der skal ske for at reducere antallet af nedbrud og bidrage til at øge sikkerheden og ydeevnen på vejen.
En af de vigtigste funktioner i Goodyear DriverHub er dens teknologi til at skelne mellem hurtige og langsomme lækager, når den advarer chauffører og flådeoperatører om tab af dæktryk, når dækkene er forsynet med Goodyear TPMS - dæktryksovervågningssystem. Informationerne giver chaufførerne mulighed for med det samme at tage stilling til, hvad der skal ske. De samme oplysninger kan deles i realtid med flådeoperatører via en mobilapp, hvilket er med til at reducere sandsynligheden for dækskader og dæknedbrud og forbedre den generelle trafiksikkerhed.
Goodyear's samarbejde med Mercedes-Benz Truck udvides til også at omfatte telematiktjenester.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

- Syv-akslet vogntog kan både suge og blæse
- Fire-akslet trailer med gående gulv er ekstra lang
- Avanceret it-system kan beregne vejafgift for den enkelte distributionstur
- Containertransportør har fået el-bil nummer fire fra Södertälje
- Tip-kærre har huller til gafler i forenden
- De fleste lastbilimportørerne melder klar til transportmesse
- Bokstrailer kan læsses både bagfra og fra siden
- Trailer med gående gulv er ude på 15 meter
- Kartofler kører med fire-akslet tip-trailer
- Vognmand i Sevel kører ud med 520 blå løvekræfter
- Skraldebiler er blevet mere lydløse
- Langeskov-vognmand kan række langt med ny lastbil
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |