Vognmand fra Vendsyssel vendte hjem fra Hedensted med to nye kærrer

Onsdag 16. december 2020 kl: 11:28
Af: Redaktionen

Vognmand fra Vendsyssel vendte hjem fra Hedensted med to nye kærrer

Vognmandsfirmaet Anker Christensen Eftf. ApS, der har hovedsæde i Hjørring, havde fornyligt en forvogn i Hedensted for at hente to nye Kel-Berg kærre hos Lastas. Den ene kærre blev koblet til forvognen, men den ande kærre blev læsset på den nye kærre. To kærre med en smæk - for den ene kærre var en kærre til køreplader og dermed uden smæk

Om de to nye kærrer:

Opbygning fastladskærre:
  • Længdevanger opsvejset i I-profil i høj-styrke stål, med kraftige tværvanger og forstærkninger
  • To gange otte surringsringe i kantskinne
  • Fire rækker til stokke med 12 stokke monteret ved forsmæk
  • Tre 600 mm høje alu-sidefjæle pr. side
  • To-delt bagsmæk
Kærren er leveret med tre 10 tons luftaffjedrede aksler med lift på første og tredje aksel. 


Opbygning kørepladekærre:
  • Længdevanger opsvejst til I-profil i højstyrkestål, med kraftige tværvanger og forstærkninger
  • Seks tværgående profiler svejst sammen med kantvangen
  • Seks par 80 x 80 mm kæpstokkehuller udvendig på kantvangen
  • Otte 80 x 80 mm kæpstokkehuller på de første to tværprofiler
  • Fire 80 x 80 mm kæpstokkehuller på de to bagerste tværprofiler
  • Fjorten 80 x 80 mm galvaneserede kæpstokke i 1.200 mm længde

Kærren er leveret med tre ni-tons luftaffjedrede aksler med tromlebremser.


De to nye kærre er leveret af Jan Bertelsen fra Lastas Trucks Danmark A/S

  • Anker Christensen Eftf. blev etableret for 100 år siden i 1920 af Anders Christensen med hest og vogn. I dag driver Anker Christensen virksomheden som fjerde generation
  • Vognmandsfirmaet har i dag 15 lastbiler, hvoraf de tre er trækkere med tilhørende seks gardintrailere
  • Virksomheden råder over 400 containere i diverse størrelser som blandt andet bruges til affaldshåndtering. Derudover tilbyder de entreprenørkørsel, snerydning, samt levering af diverse typer sand, grus, jord og sten




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.