BYGGEMARKEDSKÆDE OM SIN FØRSTE EL-LASTBIL:
- Vi fik kompetente svar og hurtige tilbagemeldingerMandag 1. marts 2021 kl: 12:30 Af: RedaktionenByggecenterkæden Stark får som den første danske kunde leveret en fuld-elektrisk DAF CF Electric efter sommerferien. Den danske byggemarkedskæde, Stark, sætter efter sommerferien en fuld-elektrisk DAF-lastbil i drift. Den nye DAFlastbil er en DAF CF Electric opbygget med kran og fast lad, der skal distribuere byggematerialer i Storkøbenhavn. Lastbilen har en rækkevidde på godt 200 km på en fuld opladning, hvilket betyder, at den passer til tung distribution i byområder
- Hos Stark har vi en strategi om at gøre byggeriet mere bæredygtigt. Det gælder også transporten af byggematerialerne, siger logistikchef Brian Patzlaff, der er ansvarlig for indkøb og drift af Stark’s flåde på over 200 lastbiler. - I arbejdet med at finde den bedste elektriske lastbil på markedet til vores behov var vi hele vejen rundt blandt alle lastbilleverandørerne og konstaterede, at DAF kunne levere den bedste løsning, siger han og fortsætter: - Vi fik kontakt til DAF’s nordiske markedschef Lars Klogborg, og han ved, hvad han taler om. Vi fik kompetente svar og hurtige tilbagemeldinger på vores spørgsmål, så vi er helt trygge ved at lade DAF levere vores første elektriske lastbil nogensinde - og i øvrigt vores første DAF-lastbil i det hele taget. Den nye DAF CF Electric skal opbygges med 20 t/m Palfinger-kran samt fast lad af samme type, som de fleste af Stark’s øvrige lastbiler. Opbygningen udføres af Bilstrup Karosseri og Ravnstrup Vognsmedie A/S i Stoholm, der har leveret godt 100 tilsvarende opbygninger til Stark. Banke ApS i Sønderborg skal levere den særlige kraftudtags-løsning, der skal drive den hydrauliske kran med strøm fra lastbilens batteripakke. Kraftudtagsløsningen består af en hydraulikpumpe inklusiv elektronisk styreenhed, interface til lastbilens el-system samt omformer af strømmen fra jævn- til vekselstrøm. Hele pakken fylder ca. det samme som en flyttekasse og placeres på chassisrammen under ladet. Den tre-akslede DAF har hydraulisk styrbar bogieaksel, så den opnår ekstra god manøvreevne på eksempelvis byggepladser, hvor pladsen er trang. Den får en tilladt totalvægt på 28 tons, hvilket giver en forventet lasteevne på omkring 13 ton. - Hos Stark betragter vi distributionen af vores byggematerialer som lige så vigtig som kvaliteten og prisen på vores produkter. Levering på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt er afgørende for vores konkurrencedygtighed, og med vores elektriske DAF kan vi desuden tilføje ”på den mest bæredygtig måde”, siger Brian Patzlaff. Om DAF CF Electric 6x2:
© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale. |