Forsiden
      

HMF Group A/S er klar med ny kranserie i 6 til 9 tm-klassen

Fredag 3. juni 2016 kl: 11:27
Af: Redaktionen

Den danske kranproducent fremhæver, at fælles for alle kranerne i serien er “suveræne løfteegenskaber i forhold til deres egenvægt, hvilket giver maksimal nyttelast på lastbilens lad samtidig med, at kranerne har en særdeles god løfteevne”

HMF Group A/S er klar med ny kranserie i 6 til 9 tm-klassen
Kranerne er optimeret med enkelt ledarmsystem og 15 grader ægte overknæk, som i kombination med, at inderste arm kan gå op i 90 grader, giver maksimal løftekapacitet i hele arbejdsområdet - både i højden, på lang rækkevidde og i nærløft tæt på kransøjlen. 


Kranerne har alle en rækkevidde på over 11 meter, men samtidig de meget kompakte mål med korte indbygningslængder helt ned til 66 cm inklusiv to ekstraventiler ført ud til spidsen af kranarmene og bredder på henholdsvis 2,1 meter og 2,2 meter. HMF fremhæver, at de meget kompakte mål sammenholdt med den meget lave egenvægt gør det let at montere kranerne på mindre køretøjer.


Indvendig slangeføring giver mindre vedligehold
Kranernes hydrauliske slanger er ført indvendigt i søjlen og beskyttes derved effektivt mod sollys, slid og anden mekanisk påvirkning.
Da støttebensslanger på mindre kraner ofte er udsat for hårde arbejdsbetingelser, er slangerne til støttebenene ført indvendigt i alle støttebensbommene.


Nyt støttebenskoncept og udskydelige bomme
Kranerne er designet med dobbelt tværbom (to bomme parallelt med hinanden på fundamentet), hvilket giver en stor og effektiv støttebensbredde på kranen. Kranerne kan fås med støttebensbredder på 3,4 meter, 4,4 meter og 5,2 meter.


Det hydrauliske støtteben er monteret på en manuelt udtrækkelig eller hydraulisk udskydelig støttebensbom. Støttebensbommene med bredderne 4,4 meter og 5,2 meter kan fås som hydraulisk udskydelige.


Med hydraulisk udskydelige bomme - de kan som tilvalg også fås med radiofjernstyring - lettes arbejdet betydeligt ved opstilling af kranen. Det bliver dermed hurtigt, effektivt og sikkert.


HMF betegner støttebenskonceptet på de nye kraner som nyskabende. Det rummer mulighed for trinvis udbygning af støttebenets placering og bevægelse fra det enkle til det avancerede - eksempelvis fast, vertikalt støtteben, opsvingeligt støtteben i intervaller af 45 grader eller opsvingeligt støtteben med gasfjeder, der afbalancerer dets vægt.


HMF leverer ventiler til alle behov
Kranerne kan forsynes med mange typer ekstraventiler til at opfylde de fleste behov for hydraulisk værktøj som rotator, grab eller lign.: 

  • 1 eller 2 ekstraventiler i traditionelle, robuste slangebakker, der ligger udvendigt på armsystemet
  • 1 eller 2 ekstraventiler med slangeruller, hvor slangerne føres udvendigt langs armsystemet
  • 1 eller 2 ekstraventiler med slangeruller, hvor slangerne føres indvendigt i armsystemet

Fokus på sikkerhed
Kranserien fås med HMF’s RCL 5300 sikkerhedssystem, hvortil der fås en lang række løsninger til overvågning af sikkerheden.
Generelt for alle HMF sikkerhedssystemer er, at de effektivt overvåger alle bevægelser, så operatøren er beskyttet, køretøjet forbliver stabilt stående på jorden og at kranen til enhver tid arbejder inden for de tilladelige belastninger 
HMF fremhæver særligt det aktive stabilitetsovervågningssystem EVS, der aktivt overvåger køretøjets stabilitet under krandrift. Samtidig får brugeren øget sit arbejdsområde betydeligt, når der er stabiliserende last på laddet













































Model 



Størrelse



   HMF 610K-MC



5,4 tm



   HMF 610K-MCS



6,0 tm



   HMF 610K-RC



6,0 tm



   HMF 710K-RCS



6,2 tm



   HMF 810K-MC



7,0 tm



   HMF 810K-MCS



7,7 tm



   HMF 810K-RC



7,7 tm



   HMF 910K-RCS



8,0 tm





MC- og MCS-varianterne er manuelt betjente, og RC- og RCS-varianterne betjenes via radiofjernstyring.





Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Sværlasttraileren tog en med som let last
- Vognmand fik sin nye vogn leveret på Lundevej
- Fire-akslet trailer kan tage to containere på en gang
- Vognmand fra Stenlille har fået en stor Volvo
- Ny elektrisk motor er en del af større batteri-elektrisk lastbilprogram
- En plus en plus en plus en - bliver et 34 meter langt vogntog
- Vognmand fra Brylle hentede påhængsvogn til veksellad i Hedensted
- Green Truck Award endte igen hos Scania
- Forhandlernetværk effektiviserer og konsoliderer ekspertisen
- Vognmand har overført en ny tre-akslet anhænger til sit hovedsæde i Brabarnd
- Lastvognsservice på Avedøre Holme er kommet godt fra start - søger flere mekanikere
- Belgisk producent af busser og trailere er blevet delt i to

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst