TEST AF 40 TONS ELEKTRISK LASTBIL:

Torsdag over middag kunne vi her på transportnyhederne.dk sætte os ind bag rattet i en batteri-elektrisk Scania 40R og køre ud på en 185 kilometer lang ture i et område nord for Oslo
Vi kan kort fortælle, at det var lidt af en drøm - en drøm om reel støjsvag kørsel, hvor vi efter toenhalv times kørsel kunne konstatere, at det med at være lidt ør i hovedet ikke var noget, der generede denne torsdag. Tanken om at skulle få tinitus af at køre lastbil lå meget lang væk.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Vognmand fra Sydsjælland har hentet overføringsanhænger i det østjyske
- Vognmand i Salling har koblet for endnu en fire-akslet påhængsvogn med udtræk
- Fire-akslet trailer med rullepresenning er gået til Skibby
- Fynsk vognmand tog to tip-trailere med fra Hedensted
- Flere lastbiler fra hollandsk producent kører fra fabrikken med en serviceaftale
- Entreprenør i Roskilde har overført en hænger fra Jylland
- Tip-trailer har plads til 61,5 kubikmeter i kassen
- Tre franske er sendt til Vejbæk ved Padborg
- Solceller på taget kan levere energi og CO2-reduktioner andre steder
- Vognmand kørte to kærrer hjem til Køge
- Universalværksted i Holstebro er blevet center for eftermarkedsdele
- Elektrisk lastbil fra Sverige rækker 600 kilometer og lader op på 40 minutter
Skriv din kommentar:
- Det er som en drøm
Torsdag 23. maj 2024 kl: 22:51
Af: Jesper Christensen
Torsdag over middag kunne vi her på transportnyhederne.dk sætte os ind bag rattet i en batteri-elektrisk Scania 40R og køre ud på en 185 kilometer lang ture i et område nord for Oslo
Vi kan kort fortælle, at det var lidt af en drøm - en drøm om reel støjsvag kørsel, hvor vi efter toenhalv times kørsel kunne konstatere, at det med at være lidt ør i hovedet ikke var noget, der generede denne torsdag. Tanken om at skulle få tinitus af at køre lastbil lå meget lang væk.
Meget lavt støjniveau og meget lavt energiforbrug.
Sådan. Det bliver lidt svært at skulle ud at køre diesellastbil næste gang.
Vi vil i de kommende dage skrive mere om de batteri-elektriske lastbiler, som Scania har på programmet.
Vores rejse til Norge betyder også, at det bliver småt med opdateringer fredag 24. maj.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

- Vognmand fra Sydsjælland har hentet overføringsanhænger i det østjyske
- Vognmand i Salling har koblet for endnu en fire-akslet påhængsvogn med udtræk
- Fire-akslet trailer med rullepresenning er gået til Skibby
- Fynsk vognmand tog to tip-trailere med fra Hedensted
- Flere lastbiler fra hollandsk producent kører fra fabrikken med en serviceaftale
- Entreprenør i Roskilde har overført en hænger fra Jylland
- Tip-trailer har plads til 61,5 kubikmeter i kassen
- Tre franske er sendt til Vejbæk ved Padborg
- Solceller på taget kan levere energi og CO2-reduktioner andre steder
- Vognmand kørte to kærrer hjem til Køge
- Universalværksted i Holstebro er blevet center for eftermarkedsdele
- Elektrisk lastbil fra Sverige rækker 600 kilometer og lader op på 40 minutter
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |